середа, 30 квітня 2025 р.

8 клас

 

Відображення базових графічних примітивів.


https://ed-info.github.io/epython/?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTAAAR2gezzLTSVnDgkuBvfXNMOuY-d-_1Yb7GaxKhP7NiMmEM7v88ujXDEVqhw_aem_YHXmEdWQK4oTh-SOYR91Eg&authuser=0 

 

Полотно для малювання – частина вікна (або все вікно) у якій може бути здійснене малювання об’єктів.

Для створення полотна існує функція Canvas() і застосовується вона таким чином:

назва_полотна= Canvas(назва_вікна, атрибут 1,…)

для полотна можна застосувати наступні атрибути:

width=число_у_пікселях – ширина полотна;

height= число_у_пікселях – висота полотна;

bg= «колір» - колір фону

Також нам потрібно обов’язково розмістити наше полотно у вікні за допомогою методу place(). 

Завдання 1:

Для їх побудови створимо вікно розмірами 500х500 та полотно світло-блакитного кольору з такими ж розмірами.

При побудові кожного об’єкту ми повинні перед собою малювати уявні координатні промені. Від верхнього лівого краю буде починатися відлік по координатним променям х та у. Значення х та у вимірюється у пікселях.

from tkinter import*

Window=Tk()

Window.geometry("500x500")

canv=Canvas(Window, width=500, height=500, bg="light blue")

canv.place(x=0, y=0)

Window.mainloop()

 

Осі координат розміщені не так, як ви звикли їх бачити.

Отже, існують наступні 4 функції для зображення основних графічних примітивів:

create_line() – для побудови лінії;

create_rectangle() - для побудови прямокутника;

create_oval() - для побудови еліпса;

create__polygon() - для побудови довільного многокутника;

 

Лінія

Функція create_line() застосовується наступним чином:

х1 та у1 – координати початкової точки;

х2 та у2 – координати кінцевої точки.

Координати точок записуються у квадратних дужках через кому.

Координати початку та кінця лінії повинні знаходитися у межах полотна, щоб вона відображалася.

Лінії притаманні такі атрибути:

·       fill= «колір» - колір лінії;

·       width=число_у_пікселях – товщина лінії;

 

Завдання 2:

До прикладу побудуємо лінію зеленого кольору у нашому полотні із товщиною 3 пікселя, початок буде в точці [100,100], а кінець в точці [200,200]:

from tkinter import*

window=Tk()

window.geometry(“500x500”)

canv=Canvas(window, width=500, height=500, bg= “light blue”)

canv.create_line([100,100],[200,200], width=3, fill= “green”)

window.mainloop()

 

Прямокутник

Побудова прямокутника, як і лінії буде відбуватися лише за двома точками, а саме за координатами точки верхнього лівого кута та точки нижнього правого кута за допомогою функції  create_rectangle():

            назва_полотна. create_rectangle([x1,y1],[x2,y2], аргумент1…)

х1 та у1 – координати точки верхнього лівого кута;

х2 та у2 – координати точки правого нижнього кута.

Прямокутник має такі атрибути:

·       fill= «колір» - колір фону об’єкта;

·       outline= «колір» - колір контуру;

·       width=число_у_пікселях – товщина контуру;

Отже, добудуємо до нашого малюнка прямокутник, а саме квадрат із координатами [200,200], [400,400] зеленого кольору із товщиною контуру 3 пікселі:

 

Завдання 3:

from tkinter import*

window=Tk()

window.geometry(“500x500”)

canv=Canvas(window, width=500, height=500, bg= “light blue”)

canv.place(x=0, y=0)

canv.create_rectangle([200,200], [400,400], width=3, fill= “green”))

window.mainloop()

Немає коментарів:

Дописати коментар